У четвер, 29 квітня 2021 року, відбулося пленарне засідання 10 сесії Хорольської міської ради 8 скликання. Робота сесії відбулася за головуванням міського голови Сергія Волошина та за участі 25 депутатів із 26-ти персонального складу ради. У порядок денний включено 127 питань порядку денного, включаючи різне. За результатами відкритого поіменного голосування більша частина питань підтримана депутатами, але були й такі, які знято на доопрацювання і 15 рішень не прийнято.
Одне з найважливіших питань – оприлюднення проєкту рішення про встановлення ставок та пільг місцевих податків і зборів на території Хорольської територіальної громади, які будуть чинними з 1 січня 2022 року. Цей проєкт рішення є регуляторним актом, який спрямований на правове регулювання господарських відносин між міською радою, як представницьким органом місцевого самоврядування, та суб’єктами господарювання на території новоствореної громади. Важливість цього рішення полягає в пропозиції встановлення ставок податків і зборів, а також податкових пільг, які прямим чином вплинуть на формування дохідної частини бюджету Хорольської міської територіальної громади в найближчій перспективі. За цим бюджетом наша громада буде жити і розвиватися з наступного року. Проєкт рішення зі всіма додатками оприлюднено з метою отримання пропозицій та зауважень щодо проєкту регуляторного акту від фізичних та юридичних осіб. Усі охочі мають змогу надіслати в письмовій формі свої письмові пропозиції та зауваження протягом 40 календарних днів на адресу міської ради: м. Хорол, вул. 1 Травня, 4 або на електронну адресу: [email protected]. Проєктом рішення пропонується встановити на черговій сесії ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного, земельного та єдиного податку за видами діяльності, туристичного збору. Також пропонуються проєкти Положень про ці податки, якими визначено правовий механізм справляння сплати податків і зборів: об’єкти, бази оподаткування, податковий період, порядок обчислення та строки сплати у відповідності з Податковим кодексом України.
Затверджено звіт про виконання Програми соціально-економічного розвитку міста Хорола за попередній рік. Також внесено зміни та доповнення до Програми соціально-економічного розвитку громад Хорольської міської ради на 2021 рік, якими передбачено фінансування заходів на організацію комплексних робіт зі збору та оформлення документів для отримання дозволу на спеціальне водокористування, розробку індивідуальних технологічних нормативів використання питної води. Також у рамках цієї Програми планується впровадити електронно-інформаційний ресурс системи електронного голосування «Голос» на базі передових цифрових технологій, який є дієвим сучасним інструментом для покращення ефективності роботи ради. Депутати міської ради матимуть змогу отримувати безпосередній доступ до проєктів рішень в електронних пристроях (планшетах) та голосувати в зручному режимі з економією часу та можливістю миттєвого вивантаження результатів відкритого поіменного голосування в електронному форматі. По цих питаннях доповів заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів Валентин Місніченко.
Начальник відділу фінансового управління міської ради Людмила Бровко проінформувала присутніх на сесійному засіданні про виконання дохідної частини бюджету Хорольської міської територіальної громади та стан справляння плати за користування землею, сплати місцевих податків фізичними та юридичними особами за І квартал 2021 року. У цілому загальний результат виконання бюджету позитивний і дохідну частину бюджету міської територіальної громади по загальному фонду (без врахування трансфертів) виконано майже на 105 %. Фактичні надходження до бюджету за І квартал поточного року склали 46 млн. грн. при плані 44 млн. грн. Основним джерелом дохідної частини загального фонду бюджету є надходження податку на доходи фізичних осіб, що становить 58,8% від загальної суми надходжень. Значну питому частку у загальній структурі надходжень до бюджету займають податок на майно (податок на майно, відмінне від земельної ділянки, земельний податок, орендна плата і транспортний податок) ‒ 14,2% та єдиний податок ‒ 18,0%.
Розглянуто низку питань майнового характеру, зокрема стосовно визначення балансоутримувачів закладів культури та освіти. Надано згоду на безоплатну передачу автомобіля медичного призначення CITROEN JUMPER з балансу Об’єднаного автогосподарства закладів та установ охорони здоров’я Полтавської області у комунальну власність Хорольської територіальної громади на баланс КНП «Хорольська міська лікарня».
Внесено зміни до Статуту комунального підприємства «Хорольська друкарня» та уповноважено його керівника Людмилу Петрушечкіну здійснити заходи щодо державної реєстрації внесених змін.
Серед депутатів не знайшов підтримку проєкт рішення про затвердження Положення про конкурс на призначення на посаду керівників закладів загальної середньої освіти. Більшість депутатів не погоджується з викладеними у Положенні нормами закону, згідно яких призначення керівників здійснюється міським головою за результатами розгляду кандидатури конкурсною комісією. Принагідно начальник відділу освіти, молоді та спорту Ірина Штейнберг доповіла перед присутніми на сесійному засіданні про робочу групу з оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти Хорольської міської ради з використанням мультимедійної презентації. Копітка робота, глибоке вивчення та комплексний аналіз всіх наявних проблем сучасної мережі лягли в основу для вирішення проблематики оптимізації. Вивчено демографічні дані, видатки на утримання шкіл, фактичний стан та перспективи розвитку інфраструктури, рівень організації підвезення учнів, а також дані про педагогічних і непедагогічних працівників.
На сьогоднішній день у Хорольській міській територіальній громаді всього функціонує 20 закладів загальної середньої освіти, із який: 7 – І-ІІІ ступенів, 4 – І-ІІ ступенів, 3 – навчально-виховні комплекси, 1 – гімназія, 1 – ліцей, 3 – опорні заклади, 4 – філії опорних закладів і 1 – «початкова школа». Через складну демографічну ситуацію найбільшою проблемою для шкіл є наповнюваність класів. До категорії так званих «малокомплектних шкіл», у яких наповнюваність класів складає 9 і менше учнів, відносяться 15 сільських і 1 міська школа. Найбільша за чисельністю учнів – Хорольська гімназія і найменше учнів у Вишневому НВК. Малокомплектні школи на основі розрахункової і фактичної наповнюваності класів утримуються за рахунок коштів освітньої державної субвенції, які забираються з багатонаповнюваних шкіл. Після впровадження реформи децентралізації та зміни адміністративно-територіального устрою Міністерство фінансів поділило громади за збалансованістю мережі закладів середньої освіти на три зони: зелену, помаранчеву і червону. Розподіл здійснено за індексами фінансової спроможності шкіл, які розраховані з урахуванням щільності, чисельності населення, а також відсотка сільських мешканців у громадах. Мережа ЗСО Хорольської міської територіальної громади з індексом -0,6 потрапила до помаранчевої зони.
За даними Міністерства розвитку громад та територій України, чисельність населення Хорольської міської ТГ – 32705 осіб, щільність населення – 30,8 особи/км² і населення сільської місцевості – 19866 осіб (60,7% від загальної чисельності громади). З урахуванням цих показників, розрахункова наповнюваність класів для громади на 2021 рік визначена на рівні 14. Лише 5 закладів загальної середньої освіти міської ради відповідають рівню наповнюваності. У середньому фактична наповнюваність класів складає лише 13,4 учнів: у місті – 19,2, у селі – 10,8.
У результаті проведеного аналізу випливає, що в поточному році можлива оптимізація 3-х закладів освіти: Вишневого НВК, Новачиської ЗОШ І-ІІ ступенів та філії «Трубайцівський ЗЗСО І-ІІ ступенів». У результаті досліджень статистичних даних, економічних розрахунків із застосуванням спеціальних методик, зроблено висновок, що економічний ефект від оптимізації закладів середньої освіти відсутній, тож наразі вона не доцільна.
Уже традиційно найбільша частина питань порядку денного стосувалася врегулювання земельних відносин на території Хорольської міської ради. Велика кількість заяв надходить до відділу з питань земельних відносин та екології від громадян з проханням надання дозволу на розробку проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність чи оренду.
У цілому пленарне засідання 10-ої сесії відбулося плідно й результативно, зі спробами налагодження конструктивного діалогу між різними політичними силами.
Автор: Ірина ГРИГОРАШ