Верифікація державних виплат – це перевірка особистих даних отримувачів, які містяться в електронних пенсійних справах та особових рахунках. До державних виплат, які підлягають верифікації, належать пенсії, соціальні послуги, страхові виплати, житлові субсидії та пільги.
Правові та організаційні засади здійснення верифікації та моніторингу державних виплат визначені Законом України від 03 грудня 2019 року №324-ІХ «Про верифікацію та моніторинг державних виплат».
У рамках верифікації перевіряються всі справи, за якими призначено, зокрема, житлові субсидії. Нині існують два етапи перевірки особистих даних - у момент звернення за призначенням допомоги та під час її отримання.
Невідповідності даних, виявлені в автоматизованих інформаційних системах, реєстрах, базах даних, безпосередньо впливають як на визначення права отримання житлової субсидії, так і на розмір таких виплат.
Відтак одержувачі усіх видів державних виплат і житлових субсидій зокрема повинні пам’ятати – змінилися особисті дані в одержувача або члена його домогосподарства, – без зволікань слід звернутись з необхідними документами для проведення ідентифікації та актуалізації даних до органів Пенсійного фонду України.
У числі особистих обставин, про які слід інформувати, такі:
- отримання паспорту громадянина України нового зразка (ID картка);
- отримання нового паспорта у зв’язку з заміною або втратою старого;
- зміна прізвища, ім’я та по-батькові;
- зміна номера облікової картки платника податків;
- зміна місця реєстрації (прописки) або зняття з реєстрації;
- виїзд за межі держави.
Окрім того, на постійній основі здійснюється перевірка справ одержувачів на предмет відповідності вимогам Положення про порядок призначення житлових субсидій. Зокрема, Положенням визначено ряд умов фінансово-майнового характеру, коли житлова субсидія не може бути призначена (п.п. 2, 4, 8-10 пункту 14). Серед таких умов – купівля предметів нерухомості, транспортних засобів, іноземної валюти тощо на суму понад 50 тис. гривень одним із членів домогосподарства або членів їхніх сімей за рік перед зверненням за призначенням житлової субсидії
Також житлова субсидія не призначається, якщо будь-хто із складу домогосподарства/член сім’ї особи із складу ДГ на 1 число місяця, з якого призначається житлова субсидія, має у власності відносно новий транспортний засіб або більше, ніж одне житлове приміщення, або кошти на депозитному банківському рахунку у загальній сумі, що перевищує 100 тис. гривень.
Інформація про наявність зазначених факторів вказується у Декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії (https://surl.li/djxnuo).
Довідково: за 2024 рік у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Полтавській області опрацьовано 6430 рекомендацій, наданих Міністерством фінансів України, по одержувачах пенсійних виплат, 952 рекомендації щодо страхових виплат та 109919 рекомендацій щодо одержувачів житлових субсидій та пільг, які перебувають на обліку в Головному управлінні.