Відшкодування збитків, завданих працівнику внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, здійснюється відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання".
На сьогодні Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області забезпечує страховими виплатами 4270 осіб, потерпілих внаслідок нещасного випадку та/або професійного захворювання або осіб, які мають на це право (в разі смерті працівника). Середній розмір такої виплати становить 4985 гривень. Окрім того, відшкодування витрат за надання соціальної послуги з догляду вдома одержують 48 громадян. Соціальну послугу з натуральної допомоги - 15 осіб.
У зв’язку з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням постраждалі особи або члени їхніх сімей можуть подавати до Пенсійного фонду такі види заяв:
- про призначення/перерахунок/продовження страхової виплати у зв’язку з нещасним випадком на виробництві (професійним захворюванням);
- про призначення/перерахунок/продовження страхової виплати у зв’язку зі смертю годувальника;
- про відшкодування витрат на поховання потерпілого та пов’язані з цим ритуальні послуги;
- про здійснення страхової виплати (поновлення або добровільне припинення виплати, виплата недоотриманих страхових сум тощо);
- про компенсацію витрат (на житло, проїзд);
- про призначення і виплату одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров’ю, завдану працівникам об’єктів критичної інфраструктури, державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України.
Сучасний і зручний спосіб подання заяви на страхові виплати – дистанційно через вебпортал ПФУ (https://portal.pfu.gov.ua). Для подання онлайн-заяви слід виконати такі кроки:
- Авторизуватися в особистому електронному кабінеті на вебпорталі за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), засобами інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA, зокрема, з використанням технологій BankID чи використовуючи “Дія.Підпис”.
- У розділі “Комунікації з ПФУ” натиснути вкладинку “Заява на страхову виплату”, надати згоду на дистанційне інформування і натиснути “Продовжити”.
- Вибрати тип заяви і заповнити необхідні поля.
- За потреби додати учасника (утриманці, які мають право на виплати).
- Завантажити сканкопії документів, які є обов’язковими для заяви (у форматі PDF, JPG або JPEG, розміром не більше 1 МБ, документи з декількох сторінок – одним файлом).
- Перевірити внесені дані, сформувати заяву, підписати КЕП та натиснути “Відправити до ПФУ”.
Стан опрацювання заяви можна переглянути в розділі вебпорталу «Мої звернення» – «Статус звернення».
Бережіть себе і крокуйте в ногу з часом!
Головне управління Пенсійного фонду
України в Полтавській області