У п’ятницю, 12 лютого 2021 року, відбулася шоста позачергова сесія Хорольської міської ради восьмого скликання. Перед початком засідання міський голова Сергій Михайлович Волошин привітав іменинниць лютого: діловодів Лідію Іванівну Осіпову, Валентину Сергіївну Федоренко, Валентину Володимирівну Кравцову, Лесю Володимирівну Остапенко та начальника центру соціальних служб Наталію Олександрівну Бровко.
Сесія відбулася за участю 25 депутатів із 26 персонального складу та за головуванням Хорольського міського голови Сергія Михайловича Волошина. Напередодні сесійного засідання всі питання порядку денного опрацьовані профільними постійними комісіями згідно встановленого графіку засідань. На сесії розглянуто 40 питань, у тому числі 29 – на врегулювання земельних відносин у межах території Хорольської міської ради та різне. За результатами відкритого поіменного голосування прийнято відповідні рішення.
Потреба в скликанні позачергової сесії виникла через необхідність вирішення низки нагальних фінансово-господарських, соціальних та кадрових питань громади. У ході децентралізації виникає чимало проблем, розв’язання яких створює нову практику. Зокрема, вирішено проблему енергозабезпечення закладів освіти. Їх передано в комунальну власність Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області, тож відповідно фінансуються за рахунок бюджету громади. Брак коштів на опалення приміщень у закладах дошкільної та загальної середньої освіти викликав загрозу для забезпечення належних умов освітнього процесу. Міський голова намагається не допустити порушення температурного режиму, визначеного Державними санітарними правилами і нормами, та уникнути негативного впливу на здоров’я дітей. З цією метою начальник фінансового управління Людмила Григорівна Бровко представила на розгляд сесії проєкт рішення про внесення змін до показників бюджету Хорольської міської територіальної громади на 2021 рік. Ухваленим рішенням збільшено обсяги асигнувань на оплату природного газу та послуги з його транспортування до закладів освіти в опалювальний період, а обсяги асигнувань на проведення поточного (ямкового) ремонту доріг та інших видатків споживання загального фонду бюджету зменшено. Таким чином, завдяки розподілу видатків бюджету, вирішено проблему опалення садочків і шкіл.
Створено правову основу діяльності двох окремих юридичних осіб у структурі апарату міської ради – служби у справах дітей та центру соціальних служб. Ці структурні підрозділи виконавчого комітету Хорольської міської ради створені з метою реалізації на території новоствореної громади державної соціальної політики. Робота служби у справах дітей, яку очолила Наталія Володимирівна Гавриленко, направлена на забезпечення соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, профілактику правопорушень серед дітей та учнівської молоді. Центр соціальних служб на чолі з Наталією Олександрівною Бровко проводить соціальну роботу із сім’ями, дітьми та молоддю, які належать до вразливих груп населення та перебувають у складних життєвих обставинах.
За рекомендацією постійної комісії з питань охорони здоров’я та соціального захисту населення Полтавської обласної ради прийнято рішення щодо надання згоди на прийняття у комунальну власність Хорольської міської ради приміщення по вулиці Небесної Сотні, 39. У цій будівлі Полтавське обласне комунальне підприємство «ПОЛТАВАФАРМ» здійснювало оптово-роздрібну торгівлю фармацевтичними та медичними товарами. За інформаційними даними аналітичної системи перевірки та моніторингу контрагентів, станом на 1 січня поточного року податковий борг підприємства склав близько 1,4 млн. грн. у державний бюджет та 28,8 тис. грн. – у місцевий. У місті Хоролі підприємство припинило свою діяльність, а приміщення вирішено передати на баланс міської ради з метою його подальшого використання за цільовим призначенням.
Окремим блоком розглянуто земельні питання згідно поданих заяв громадян, фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб. По питаннях надання дозволів на розробку та затвердження проєктів землеустрою, надання дозволів та затвердження технічної документації із землеустрою, припинення права користування земельними ділянками, надання в постійне користування земельних ділянок, розгляду клопотань фермерських господарств та ін. доповіли начальник відділу з питань земельних відносин та екології – Валентина Володимирівна Гайдай та спеціаліст відділу – Роман Михайлович Семенюта. Деякі питання були спірними, оскільки працівниками профільного відділу запропоновано відмовити громадянам у наданні дозволу на розробку проєкту землеустрою через відсутність основного містобудівельного плану міста Хорола – Генерального плану. За рекомендацією комісії з питань земельних відносин, екології, містобудування, агропромислового розвитку, архітектури та цивільного захисту населення все-таки прийнято рішення про надання двом заявникам дозволу на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства та індивідуального садівництва.
Найемоційніші й найтриваліші дискусії точилися навколо питань стосовно призначення старост, заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів та керуючого справами (секретаря) виконкому Хорольської міської ради. Нагадаємо, що на попередньому пленарному засіданні п’ятої сесії міської ради 29 січня 2021 року 16 депутатів надали на розгляд міському голові письмову пропозицію з переліком кандидатур для призначення на посади старост, заступників міського голови та керуючого (секретаря) виконавчого комітету. Депутати запропонували міському голові призначити 10 старост: Володимира Івановича Данилейка (с. Андріївка), Юлію Олександрівну Шикову (с. Хильківка), Олексія Анатолійовича Романова (с. Новоаврамівка), Олександра Анатолійовича Лозенка (с. Староаврамівка), Вячеслава Володимировича Чорненького (с. Ялосовецьке), Олександра Олександровича Дементія (с. Штомпелівка), Артура Миколайовича Кулика (с. Вишняки), Анатолія Анатолійовича Левченка (с. Покровська Багачка), Віталія Івановича Барила (с. Клепачі) та Григорія Миколайовича Коханевича (с. Вишневе).
При плануванні бюджету враховувались потреби у видатках на оплату праці старост. Із урахуванням вислуги років, рангу, надбавок за складність, напруженість у роботі посадових осіб загальна сума на оплату праці одного старости орієнтовно може складати близько 398 тис. грн. на рік. Голова правління ПрАТ «Хорольський механічний завод» Михайло Іванович Міщенко висловив свою однозначну позицію щодо призначення старост у кількості 10 осіб. Він підкреслив, що видатки з бюджету Хорольської міської територіальної громади в сумі близько 4 млн. грн. є неприпустимо великими в складних умовах сьогодення. Ці кошти, за його словами, можна використати більш раціонально на заходи першої необхідності новоствореної громади, зокрема на розвиток соціальної інфраструктури. Механічний завод за минулий звітний рік сплатив понад 17 млн. грн. у бюджети різних рівнів. Майже четверту частину з цієї суми направляти на утримання старост він вважає недоцільним рішенням. Міський голова солідарий із такою думкою і запропонував на розгляд та затвердження на посаду старост 5-х кандидатур: Юрія Миколайовича Гузика (с.Клепачі), Юлію Олександрівну Шикову (с. Хильківка), Ганну Миколаївну Костюк (с. Покровська Багачка), Анатолія Івановича Вовка (с. Вишняки) та Володимира Івановича Данилейка (с. Андріївка). Присутні на засіданні мешканці села Андріївки не згодні із запропонованою кандидатурою в особі Володимира Івановича Данилейка. Вони запропонували прислухатися до думки громади й затвердити більш авторитетного на їх думку старосту – Сергія Івановича Стельмаха. Представники сільських населених пунктів виступили із проханням провести громадські обговорення, щоб тема призначень старост не переросла в публічні дискусії і не призвела до загострення конфліктів. За результатами поіменного голосування жодного кандидата не підтримано більшістю депутатів. Не підтримана й пропозиція міського голови щодо призначення Віри Анатоліївни Мартюк на посаду заступника та Яни Юріївни Карманської на посаду секретаря виконкому.
У різному виступив головний лікар КНП «Хорольська міська лікарня», депутат Полтавської обласної ради Михайло Васильович Виноград. У першу чергу він подякував керівникам ПрАТ «Хорольський механічний завод» Михайлу Івановичу Міщенку та СВК «Перемога» Анатолію Григоровичу Пасюті за придбання для лікарні кріоциліндрів, які забезпечують постачання кисню тяжкохворим. Він привів для прикладу сумну статистику смертності від корона вірусної інфекції 2019-nCoV: щотижня у міській лікарні помирає одна людина.
Центральна районна лікарня пройшла реорганізацію, передана у комунальну власність міській раді й набула нового юридичного статусу. Відтепер вона має нову назву – КНП «Хорольська міська лікарня» Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області. За словами доповідача, усі мають дбати про її розвиток, оснащення сучасним діагностичним обладнанням, медичною апаратурою та інвентарем. Михайло Васильович також подякував нардепу Анастасії Олексіївні Ляшенко за сприяння у проведенні капремонту за кошти держбюджету відділення невідкладних станів. Проходить реконструкція приймального відділення у відділення невідкладних станів і наразі вона на завершальному етапі. Воно забезпечено сучасним діагностичним медобладнанням, укомплектовано меблями та всім необхідним.
Зараз повним ходом іде ремонт неврологічного відділення, де будуть проводиться дослідження судин і вен рентгенологічним апаратом – ангіографом. Завдяки переоснащенню й інтеграції відділів у багатофункціональний простір для надання якісних медичних послуг лікарі врятують життя не однієї людини.
Робота сесії у цілому була плідною і результативною, однак злагодженості поки що бракує.
Автор: Ірина ГРИГОРАШ