На прохання Лубенської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області доводимо до відома населення Хорольської територіальної громади наступне:
1.Понад 551,5 мільйона гривень надходжень сплатили до бюджетів платники Лубеської ОДПІ за 4 місяці 2018 року.
2.Аналіз надання адмінпослуг Лубенською ОДПІ за січень - квітень 2018 року.
3.На протязі січня - квітня 2018 року за публічною інформацією до Лубенської ОДПІ зверталися 10 раз.
4.Результати декларування доходів громадян.
1. Понад 551,5 мільйона гривень надходжень сплатили до бюджетів
платники Лубенської ОДПІ за 4 місяці 2018 року
А саме, як повідомив начальник Лубенської ОДПІ Головного управління ДФС у Полтавській області Олександр Коломієць, за підсумками роботи впродовж 4-х місяців 2018 року до бюджетів усіх рівнів платниками податків Лубенської ОДПІ сплачено понад 551,5 млн.грн. платежів, в тому числі до загального фонду державного бюджету – 229 млн. 884 тис.грн.
До загального фонду державного бюджету впродовж чотирьох місяців 2018 року збір по податках склав: по податку на прибуток – 14,4 млн.грн., ПДВ – більш ніж 109млн. 168 тис.грн., рентній платі за користування надрами – більш ніж 20 млн.350 тис.грн., податку на доходи фізичних осіб – 84 млн. 105,7 тис.грн., в тому числі по військовому збору – 17,6 млн.грн., акцизному податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – 55,6 тис. гривень.
За січень-квітень 2018 року до місцевих бюджетів надійшло 321 млн. 602,7 тис.грн. платежів. З них: податку на доходи фізичних осіб – близько 196 млн. 164 тис.грн.; податку на прибуток – 2,6 млн.грн.; податку на майно – 54,4 млн.грн., в тому числі по земельному податку та орендній платі – 51,5 млн.грн.; єдиному податку – 60,5 млн.грн., в тому числі: з юридичних осіб – 3,9 млн.грн., з фізичних осіб – 25,8 млн.грн., з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків – 30,7 млн.грн.; акцизному податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 0,6 млн. гривень. У порівнянні із відповідним періодом минулого року забезпечено приріст надходжень до місцевих бюджетів на 18,4 відсотків.
Лубенська ОДПІ
ГУ ДФС у Полтавській області
2. Аналіз надання адміністративних послуг Лубенською ОДПІ
за січень - квітень 2018 року
За січень - квітень 2018 року Центри обслуговування платників (далі ЦОП), які функціонують при Лубенській ОДПІ Головного управління ДФС у Полтавській області, відвідало 55532 платника податків – підприємців та юридичних осіб, а також пересічних громадян.
Персоналом ЦОП в звітному періоді надано 10637 адміністративних послуг.
Найбільш запитуваними були послуги з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки, їх отримали 3959 громадян, 13 громадян звернулися за внесенням до паспорту громадянина України відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта. Надано 4075 послуг з видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків.
Також, фахівці Центрів надали 548 витягів з реєстру платників єдиного податку, видано 71 довідку про подану декларацію про майновий стан та доходи та 364 довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюється органами доходів і зборів. Зареєстрували 354 платника єдиного податку, 500 книг обліку розрахункових операцій, 343 книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку, 190 розрахункових книжок, зареєстровано 82 реєстратора розрахункових операцій.
Окрім надання адміністративних послуг в ЦОП платникам та громадянам надаються консультативні та інформаційні послуги щодо використання програмного забезпечення для подання звітності в електронному вигляді та на магнітних носіях, щодо нарахованих та сплачених до бюджету податків і зборів, порядку заповнення податкових декларацій та розрахунків, платіжних документів на перерахування належних податків і зборів до бюджетів, користування електронними сервісами ДФС.
До послуг платників - комп’ютера, які підключені до мережі Інтернет і дають змогу платникам, які отримали електронний цифровий підпис, формувати та передавати звітність в електронному вигляді, для зручності відвідувачів розміщена тематична друкована продукція, оформлені інформаційні стенди, що містять зразки заповнення декларацій, звітів та заяв.
Людмила Шкуда
начальник відділу
обслуговування платників
3. Протягом січня - квітня 2018року за публічною інформацією
до Лубенської ОДПІ звертались 10 раз
За січень - квітень 2018 року до Лубенської ОДПІ надійшло 9 запитів від юридичних осіб та 1 запит від фізичної особи - підприємця.
Запити стосувались надання інформації щодо ставок земельного податку та податку на нерухоме майно, які застосовуються на території, що обслуговується Лубенською ОДПІ. Крім того, один запитувач звертався з проханням надати інформацію щодо кількості служб таксі, кількості зареєстрованих фізичних осіб – підприємців та сплати податків фізичними особами – підприємцями по 4-ом районам Лубенської ОДПІ та щодо рахунків на сплату платежів до бюджету.
За результатами розгляду 9 запитів підпадають під дію статті 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації" (далі - Закон), але відповідно до п. 3 статті 22 Закону 7 запитів перенаправлено належному розпоряднику, у володінні якого є наявна запитувана інформація, а саме, до відповідних органів місцевого самоврядування, на 2 запити надано відповідь запитувачу та 1 запит фізичної особи – підприємця не підпадає під дію Закону і йому було відмовлено в наданні запитуваної інформації та відповідно п.3 статті 22 Закону лист запитувача направлено до Головного управління ДФС у Полтавській області для надання індивідуальної податкової консультації.
Нагадуємо, що право здійснювати запити на отримання публічної інформації надається Законом України „Про доступ до публічної інформації”, метою якого є забезпечення прозорості та відкритості суб'єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації.
Запит на інформацію можна надіслати поштою за адресою : індекс 37500, м. Лубни вул. Я.Мудрого, 21 з поміткою “Публічна інформація”, електронною поштою на скриньку pl.dpi18.publ@sfs.gov.ua, або факсом (05361) 7-12-75.
Людмила Шкуда
начальник відділу
обслуговування платників
4. Результати кампанії декларування доходів громадян
Підсумки кампанії декларування підвів начальник Лубенської ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області Олександр Коломієць під час засідання «круглого столу».
«В ході проведення цьогорічної кампанії декларування працівники Лубенської ОДПІ орієнтувалися на налагодження партнерських взаємовідносин із платниками податків, добровільності сплати ними податків і створення умов, які гарантують обслуговування платників на належному якісному рівні, зокрема, надання консультаційної допомоги по заповненню податкових декларацій та проведення широкомасштабної роз’яснювальної роботи серед громадян щодо виконання свого громадянського обов’язку перед державою шляхом добровільного декларування отриманих доходів», - зазначив Олександр Коломієць під час засідання.
До Лубенської ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області подано 5769 декларацій громадянами про отримані доходи за 2017 рік, в тому числі 3950 декларацій подано особами, що отримали дохід від реалізації с/г продукції та 9 осіб задекларували доходи в розмірі більше 1 млн. гривень.
Громадянами задекларовано доходів на суму 243,7 млн. грн., що на 96,3 млн. грн. більше проти 2016 року. Декларантами нараховано 16,4 млн. грн. податку з доходів фізичних осіб та 1,8 млн. грн. військового збору, що також більше проти минулого звітного періоду на 7,2 млн. грн. та 0,3 млн. грн. відповідно.
З початку року 283 громадян подали декларації про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки за витратами, понесеними протягом 2017 року, з них 237 громадянам вже повернуто з бюджету 427,3 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб.
Бажаючі реалізувати право на отримання податкової знижки за підсумками минулого року можуть подавати декларації впродовж усього 2018 року. У разі, якщо платник до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки, таке право на наступні роки не переноситься.
Сектор податків і зборів з фізичних осіб
5. В якому органі слід стати на облік платнику податків – юридичній особі,
у якого місцезнаходження, місце розташування офісу та виробничих приміщень
знаходяться у різних районах
Лубенська ОДПІ Головного управління ДФС у Полтавській області інформує, що згідно з пунктом 63.3 статті 63 Податкового кодексу України, платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Статтею 93 Цивільного кодексу України визначено, що місцезнаходження юридичної особи – це фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Таким чином, юридична особа повинна стати на облік в контролюючому органі за місцем розташування офісу, - це його основне місце обліку, а також в контролюючому органі за місцем розташування (реєстрації) підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність – це неосновне місце обліку.
Лубенська ОДПІ
ГУ ДФС у Полтавській області
6. Нюанси застосування РРО при продажу
вживаних технічно складних побутових товарів
Фахівці органів ДФС у Полтавській області роз’яснюють чи необхідно застосовувати РРО ФОП – платнику єдиного податку при продажу вживаних технічно складних побутових товарів, у яких закінчився гарантійний строк експлуатації?
Реєстратори розрахункових операцій не застосовуються, зокрема платниками єдиного податку другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 000 0000 гривень. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 000 000 гривень застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.
Дана норма не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.
За поданням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 березня 2017 року № 231. Слід зазначити, що винятків щодо можливості незастосування РРО для товарів, які були раніше у використанні, нормативно-правовими актами не передбачено.
Разом з тим, п. 6 ст. 9 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) встановлено, що РРО та розрахункові книжки не застосовуються під час продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які належать відповідно до ПКУ до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО. Відповідно до ст. 2 Закону № 265 термін «технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту» для цілей Закону № 265 вживається у значенні, наведеному в Законі України від 12 травня 1991 року № 1023-XII «Про захист прав споживачів» із змінами і доповненнями.
Таким чином, у разі торгівлі фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку технічно складними побутовими товарами, що були раніше у використанні, незалежно від їх гарантійного строку експлуатації, розрахунки мають проводитись із застосуванням РРО.
Головне управління ДФС у Полтавській області
7. Торгівля пивом – тільки через РРО
Згідно із статтею 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 481) пиво – насичений діоксидом вуглецю пінистий алкогольний напій із вмістом спирту етилового від 0,5 відсотка об’ємних одиниць, отриманий під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами, що відноситься до товарної групи УКТ ЗЕД за кодом 2203. Нагадаємо, що з 01.07.2015 пиво віднесено до алкогольних напоїв, що передбачає отримання відповідної ліцензії.
Суб'єктам господарювання для здійснення роздрібної торгівлі пивом (в т. ч. виключно пивом) необхідно отримати ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями з обов'язковим обладнанням місця торгівлі РРО. Отримання окремої ліцензії на роздрібну торгівлю пивом при наявності у суб'єкта господарювання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями не передбачено.
Статтею 15 Закону № 481 визначено, що ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями видається за заявою суб’єкта господарювання. У заяві повинно бути зазначено вид господарської діяльності, на провадження якого суб’єкт господарювання має намір одержати ліцензію (імпорт, експорт, оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами). У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додатково зазначаються, зокрема, адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.
Таким чином, суб’єктам господарювання для здійснення роздрібної торгівлі пивом (в т.ч. виключно пивом), необхідно отримати ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями з обов’язковим обладнанням місця торгівлі реєстраторами розрахункових операцій. Законом № 481 та іншими нормативними актами не передбачено отримання окремої ліцензії на роздрібну торгівлю пивом, у разі наявності у суб’єкта господарювання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.
Зауважуємо, згідно з ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані, зокрема проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.
Таким чином, фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку, які здійснюють роздрібну торгівлю пивом, при розрахунках повинні використовувати належним чином зареєстровані РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.
ГУ ДФС у Полтавській області