Коли мова йде про Пенсійний фонд, це відразу асоціюється з людьми похилого віку та виплатою пенсій. Дійсно, управління Пенсійного фонду України в Хорольському районі виконує важливу соціальну функцію – забезпечує своєчасну виплату пенсій понад 11,7 тис. пенсіонерам району. Пенсійні виплати постійно зростають, тому робота органів Пенсійного фонду спрямована на збільшення надходжень, а забезпечити це можливо за умови легальної зайнятості населення та підвищення заробітної плати.
Легальна трудова діяльність – це основа соціальної захищеності працюючого населення. Пенсійним законодавством України чітко визначено умови при виході на пенсію. Першочерговою умовою є набуття необхідного страхового стажу.
Страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не менше ніж мінімальний страховий внесок. Мінімальний страховий внесок – сума коштів, що визначається розрахунково, як добуток мінімального розміру зарплати на розмір страхового внеску, встановлених законом на день отримання заробітної плати. Якщо сума сплачених за відповідний місяць страхових внесків є меншою, ніж мінімальний страховий внесок, цей період зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови здійснення відповідної доплати до суми страхових внесків. Формула розрахунку пенсій встановлює пряму залежність розміру пенсій від страхового стажу та заробітку, з якого сплачувались внески до Пенсійного фонду України.
Нагадуємо, що мінімальний розмір заробітної плати у 2016 році становить: з 1 січня – 1378 грн., з 1 травня – 1450 грн., з 1 грудня – 1550 грн.
Шановні громадяни! Вимагайте виплату заробітної плати відповідно до законодавства – прозоро і відкрито. Не позбавляйте себе достойної пенсії в майбутньому та соціальної захищеності у випадках, передбачених законодавством”.
Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України
Сьогодення неможливо уявити без досягнень науково-технічного прогресу. В свою чергу, органи Пенсійного фонду України намагаються зробити обслуговування пенсіонерів, роботодавців та громадян більш якісним, оперативним та функціональним.
З цією метою з 1 жовтня 2012 року діє веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України. Його адреса: http://portal.pfu.gov.ua.
Головна відмінність веб-порталу електронних послуг від офіційних сайтів Пенсійного фонду України та його територіальних управлінь полягає в тому, що зазначені сайти містять повну інформацію про пенсійну систему в цілому та про органи Фонду, зокрема, висвітлюють їх діяльність, структуру, законодавчу базу. Однак інформація про платників і застрахованих осіб, яка міститься в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, про збір і облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на сайтах відсутня. І це правильно, адже ця інформація є конфіденційною і отримати її громадянин може, лише звернувшись особисто до територіального управління Пенсійного фонду. Тепер це можна робити і в електронному режимі – через Інтернет.
Саме з цією метою, а також для того, щоб громадяни мали доступ до іншої довідкової інформації, було створено веб-портал Пенсійного фонду, який надає користувачам електронні послуги на сучасному технологічному рівні. Таке запровадження є вагомим кроком на шляху вдосконалення роботи із зверненнями громадян.
Веб-портал надає можливість отримання різнопланової інформації.
Застрахована особа (працівник), яка зареєстрована на порталі, може отримувати щомісяця на свою електронну скриньку дані з системи персоніфікованого обліку. У них вказано, які роботодавці подавали звіт про цю особу, які суми заробітної плати були нараховані, які суми внеску перераховані з цієї заробітної плати, скільки днів для стажу зараховано в результаті сплати тощо. Також вказується спеціальний стаж (за його наявності). Все це дає можливість контролювати свого роботодавця.
Страхувальники (роботодавці), які зареєстровані на порталі, можуть отримувати виписки з даними про стан розрахунків, контролювати надходження коштів, звітів щодо сум нарахованого єдиного внеску та виникнення заборгованості з його сплати.
Пенсіонери – користувачі порталу мають змогу, не виходячи з дому, отримати такі відомості з власної пенсійної справи:
- назва Закону України, згідно з яким призначено пенсію;
- вид пенсії;
- сума призначеної пенсії, з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством;
- дата закінчення виплати пенсії (для пенсій, призначених на певний строк).
Також веб-портал дає можливість:
- подати запит для підготовки різних довідок у паперовому вигляді, що видаються Пенсійним фондом, і потім лише з’явитись для отримання готової довідки – вам буде повідомлено час і місце, куди потрібно прийти;
- записатись на прийом до керівництва чи відповідальної особи і отримати відповідь з уточненням місця, дати та часу прийому;
- відправити скаргу до управління, на яку обов’язково прийде відповідь, адже кожне звернення фіксується електронною системою і перебуває на контролі.
Тобто, створення веб-порталу – це ще один крок до того, щоб спростити спілкування громадян із Фондом, максимально наблизити наші послуги до людей.
Веб-портал надає електронні послуги кожній особі індивідуально та працює з дотриманням вимог до захисту інформації.
Такий спосіб отримання інформації є безумовно зручнішим, ніж особистий візит до Пенсійного фонду чи телефонний дзвінок (адже по телефону вам не нададуть конфіденційну інформацію).
Всі послуги, надані веб-порталом, абсолютно безкоштовні.
Як зареєструватися на веб-порталі ПФУ
Для Вашої зручності процедура реєстрації на веб-порталі максимально спрощена.
Для реєстрації у якості користувача Веб-порталу ПФУ Вам необхідно прийти в управління Пенсійного фонду та оформити заяву (її Ви можете оформити і вдома, зайшовши на сайт : http://portal.pfu.gov.ua в розділ «Нормативні документи»). У разі необхідності, фахівці Фонду допоможуть Вам у заповненні. З відповідною заявою Вам необхідно звернутися в управління Пенсійного фонду , маючи при собі паспорт та довідку про призначення реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного коду).
Внесені у заяву відомості перевіряються, вносяться до інформаційної системи Пенсійного фонду. Після чого друкується розписка про одержання заяви особою або страхувальником, а також (важливо !!!) «реєстраційний код».
Розписка про одержання заяви органом Пенсійного фонду України Реєстраційний № заяви в органі Пенсійного фонду України 222. Дата реєстрація в органі Пенсійного фонду України 09.10.2012. Код заяви 1534020056.
Відповідальна особа органу Пенсійного фонду України__________ _________________ (підпис) П.І.Б. штамп |
Цей код необхідний Вам для реєстрації на Веб-порталі, отже, зберігайте його в таємниці до моменту закінчення реєстрації!
Завершити реєстрацію необхідно зайшовши на Веб-портал Пенсійного фонду в мережі Інтернет (http://portal.pfu.gov.ua) та обравши пункт меню «Реєстрація на порталі».
Заповніть реєстраційну форму. Звертаємо увагу, що логін та пароль бажано вибирати такими, що не містять Ваших справжніх імен та прізвищ.
Виконання такої рекомендації підвищить рівень захисту Ваших персональних даних.
На введену адресу електронної пошти прийде лист, необхідний для підтвердження реєстрації.
Після підтвердження Ви отримаєте повідомлення Веб-порталу про успішне закінчення реєстрації, після чого на Веб-порталі автоматично формується нова персональна сторінка користувача порталу. З неї і здійснюється доступ до персоніфікованих електронних послуг Пенсійного Фонду.
Надалі доступ до електронних послуг, які передбачають персоналізований доступ (одержання виписок, надсилання запитів, запис на прийом тощо), здійснюється після авторизації на Веб-порталі «Вхід»).
Запрошуємо Вас стати користувачем Веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua).