На брифінгу Ірини Пархоменко розповіла про послугу з визначення «належного користувача» та її користь для власників транспортних засобів. Належний користувач – це особа, яка на законних підставах керує авто, яке їй не належить. Ця особа несе відповідальність зокрема за порушення ПДР.
«Ця послуга нині є актуальною. Відповідно до Кодексу України про адміністративні порушення, за порушення зафіксовані в автоматичному режимі, штрафи надходять на фізичних осіб та юридичних (керівників підприємств) у тому випадку, коли не визначено «належного користувача», – розповіла на брифінгу в офіційному медіацентрі Полтавщини заступник начальника Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Харківській, Полтавській та Сумській областях Ірина Пархоменко Ірина Пархоменко.
Оформити статус належного користувача можна у будь-якому сервісному центрі МВС або ж онлайн – через Кабінет водія або застосунок Дія.
У Кабінеті водія для власника знадобиться свідоцтво про реєстрацію авто, а кандидат на належного користувача повинен мати посвідчення водія відповідної категорії. Для оформлення заявки потрібно внести електронні адреси і номери телефонів учасників угоди, а також ідентифікаційний код майбутнього належного користувача. При цьому і власник, і водій можуть оформлювати документи на відстані завдяки цифровим підписам. У Кабінеті водія ініціювати призначення належного користувача авто може як власник транспортного засобу, так і особа, яку призначають.
У застосунку Дія, окрім свідоцтва про реєстрацію та посвідчення водія, потрібно мати паспорт громадянина України чи закордонний паспорт та авторизуватися. Власник авто створює у застосунку запит на призначення належного користувача у вигляді QR-коду. Водій сканує цей код з телефону власника і підтверджує намір стати належним користувачем. Через 5 хвилин у цифрових документах належного користувача з’являється свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу.
Також варіант з призначенням належного користувача офлайн через сервісні центри МВС підходять для юридичних осіб, що хочуть надати в користування свої транспортні засоби, або покласти відповідальність за порушення ПДР на водіїв. Також цей варіант актуальний для власників автівок, документи яких не відображаються в цифровому варіанті.
Призначається належний користувач на певний період. До того ж можна достроково скасувати цей статус як з боку водія, так і власника.
Покрокова інструкцію, як призначити належного користувача, знаходиться на сайті Головного сервісного центру МВС у розділі послуги.
До 14 травня поточного року визначити належного користувача через застосунок Дія або Електронний кабінет водія мали право виключно фізичні особи, а зараз ця послуга доступна й для юридичних осіб без відвідування сервісних центрів. Цей інноваційний онлайн-інструмент дозволить підприємцям оптимізувати свій робочий процес та зекономити час. Водночас у сервісних центрів МВС знизиться навантаження.
Зокрема через Кабінет водія для бізнесу можна буде призначити належного користувача.
Функції Кабінету водія для бізнесу:
Перегляд автопарку компанії: система відображає марку, номер автомобіля, страховий поліс та належного користувача.
Призначення належного користувача: система дозволяє призначати відповідальних осіб для кожного транспортного засобу.
Призначення відповідальної особи за ведення кабінету юридичної особи (1 користувач).
Отримання інформації про статус замовлених послуг.
Реєстрація в Кабінеті водія для бізнесу
Доступ до сервісу забезпечується через авторизацію під електронною печаткою підприємства. Після входу в систему, власники мають можливість призначити адміністратора, який буде керувати Кабінетом від імені компанії.
Як призначити належного користувача в Кабінеті водія для бізнесу:
- Відповідальна особа обирає у Кабінеті водія для бізнесу транспортний засіб, заповнює необхідні дані та підписує заявку
- Фізична особа, яку призначають належним користувачем, погоджує дані у своєму Електронному кабінеті водія
- Заявка опрацьовується сервісним центром МВС, після чого у Кабінеті водія для бізнесу оновиться статус
У Полтавській області за минулий рік статус належного користувача оформили 5449 фізичних осіб. З початку року по сьогоднішній день 3200 осіб.
Консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінках Головного сервісного центру МВС в Фейсбук та Інстаграм. Відповіді на найпоширеніші питання та корисну інформацію черпайте на сайті.