28 лютого 2020 року в залі засідань міської ради відбулося пленарне засідання 75-ї сесії за головуванням міського голови Сергія Волошина. Із 26-ти депутатів персонального складу ради присутніми були 19 осіб. На порядок денний винесено й розглянуто 33 питання, включаючи різне. Попередньо, 26 і 27 лютого, всі підготовлені проєкти рішень детально опрацьовані на засіданнях чотирьох постійних комісій та винесені на розгляд сесії.
На початку роботи сесії директор КП «Комунсервіс» Станіслав Булатов звітував про результати фінансово-господарської діяльності підприємства за 2019 рік. Станом на 01 січня 2020 року загальна чисельність працівників у 5-ти підрозділах підприємства склала 76 осіб. Кінцевим фінансовим результатом надання послуг з централізованого водопостачанню на кінець року став збиток у сумі 530,8 тис. грн. Основна причина збитковості полягає у розмірі діючого тарифу 15,14 грн. з ПДВ за 1 м³), який не повністю покриває собівартість послуги – середній відсоток відшкодування фактичної собівартості тарифом складає 99,5%. Звідси випливає необхідність у підвищенні тарифу на водопостачання для покриття збитків до економічно обґрунтованого рівня. Окрім того, причиною збитковості послуги є висока дебіторська заборгованість різних груп споживачів, які несвоєчасно та не в повному обсязі здійснюють оплату за воду. Так, на кінець звітного періоду, загальна сума заборгованості склала 176,5 тис. грн. У напрямку вирішення цієї проблеми фахівці КП «Комунсервіс» проводять відповідну роботу з боржниками, у тому числі претензійно-позовну з метою стягнення заборгованості в судовому порядку.
Водовідведення також є збитковим, проте спостерігається й позитивний економічний результат – комунальному підприємству «Комунсервіс» протягом звітного періоду вдалося майже повністю погасити кредиторську заборгованість перед ТОВ «Хорольський завод дитячих продуктів харчування» за очищення стоків. Загальна сума збитку склала 302,3 тис. грн., дебіторська заборгованість абонентів – 397,5 тис. грн. Причиною збитковості, так само як і з централізованим водопостачанням, є неповне покриття діючим тарифом (11,69 грн. З ПДВ за 1 м³) собівартості послуги. Середній відсоток відшкодування фактичної собівартості діючим тарифом склав 75,5%.
Фінансовим результатом послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів є збиток у розмірі 138,2 тис.грн. Послуга з пасажироперевезення комунальним автобусом «Еталон» також збиткова і на кінець року розмір збитку склав 280,2 тис. грн. Прибуткові види господарської діяльності КП «Комунсервіс» – вивезення рідких побутових відходів та ритуальні послуги. Сума доходу по першому виду склала 70,7 тис. грн., а по другому – 99,6 тис. грн. Дебіторська заборгованість по обох видах господарської діяльності на кінець року повністю відсутня.
КП «Комунсервіс» у 2019 році активно займалося збором, сортуванням на різні фракції, пресуванням пластикових пляшок та іншої ПЕТ-тари з подальшим відправленням їх на переробку в приймальні пункти. Відокремлення та сортування змішаної вторинної сировини, як вид економічної діяльності, для КП «Комунсервіс» також є збитковим. Узагальненим фінансовим показником став збиток у сумі 45,6 тис. грн, який обумовлений зниженням майже на 24% вартості приймання ПЕТ-відходів у приймальних пунктах. Так, наприклад, вартість 1 кг прозорої ПЕТ-тари була 10,5 грн, а знизилася до 8 грн. Кольорова термопластикова сировина ще дешевша: із 9 грн/кг її вартість знизилася до 6,8 грн/кг. Фахівці комунального підприємства докладно вивчали питання реалізації пластикових відходів на більш вигідних умовах, проводячи моніторинг цін різних приймальних пунктів вторсировини. На сьогоднішній день найбільш оптимальним варіантом є транспортування зібраної і відсортованої сировини до найменш віддаленого населеного пункту в м. Лубни. Транспортування до Черкас і Києва з відносно невеликими об’ємами сировини для переробки економічно невигідне нашому комунальному підприємству.
Начальник відділу бухгалтерського обліку, звітності та господарського забезпечення Юлія Глущенко доповіла про внесення змін до міського бюджету на 2020 рік. Цим рішенням виділено 12 тис. грн. на придбання вузла комерційного обліку води для одного з 50-ти ОСББ міста. Голова АОСББ «Ініціатива» м. Хорол Руслан Левін надасть інформацію про ОСББ, яке буде визначене колегіальним рішенням правління з метою встановлення першого лічильника. Із 1 серпня 2020 року вступить в силу норма Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", відповідно до якої на суб'єктів господарювання – операторів зовнішніх мереж буде накладатися штраф за невиконання зобов'язань щодо встановлення вузлів комерційного обліку. Для КП «Комунсервіс» це буде перший етап у процесі облаштування лічильниками усіх ОСББ міста. Окрім того, цим рішенням виділено 28,0 тис. грн. на забезпечення проїзду громадським транспортом пільгових категорій населення. Навесні цього року планується розпочати капітальний ремонт зовнішнього водопроводу по провулку Банному загальною вартістю 650,0 тис. грн., тож для фінансування початкових етапів робіт виділено 290,0 тис. грн.
Депутатами розглянуто важливе стратегічне питання стосовно передачі насосної станції по вул. Береговій, 25 у комунальну власність. Затверджено акт її приймання-передачі від ПАТ «Хорольський МКК ДП» територіальній громаді міста в особі Хорольської міської ради.
У ході обговорення питань порядку денного 75-ої сесії розглянуто запит депутата, голови фракції ВО «Батьківщина» Володимира Третяка. На минулому сесійному засіданні він ініціював розгляд питання стосовно стану виконання рішення 37 позачергової сесії Хорольської районної ради сьомого скликання від 20.12.2019 року №709-ХХХVІІ. Пунктом 2 цього рішення рекомендовано Хорольській міській раді провести незалежну аудиторську перевірку використання коштів субвенції з державного бюджету на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року №500-р (із внесеними змінами від 04 грудня 2019 року №1192-р). Депутатським запитом було заявлено намір здійснити перевірку фінансово-господарської діяльності міської ради за період із 01.01.2017 р. по 31.12.2019 р. робочою групою у складі 5 депутатів за їх згодою.
Апарат міської ради детально вивчив це питання, тож перед присутніми на сесійному засіданні про все по порядку інформував заступник міського голови Валентин Місніченко. Розгляд питання про виконання рішення 37-ої позачергової сесії районної ради не передбачено орієнтовним планом роботи Хорольської міської ради. Засідання позачергової сесії районної ради та 73-ої сесії міської ради, на якій було затверджено план роботи, відбулися в один день – 20 грудня 2019 року. Рішення районної ради не було надіслано на адресу міської ради, відповідно захід щодо проведення аудиторської перевірки не включено в орієнтовний план роботи міськради.
У липні 2018 року Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області здійснено планову виїзну ревізію фінансово-господарської діяльності міської ради, яка охопила період із 01 січня 2015 року по 31 березня 2018 року. Після завершення ревізії вся звітно-фінансова документація підлягає архівації і наразі не перебуває у користуванні міської ради. Проєктно-кошторисні документації та календарні плани виконання робіт, які стосуються об’єктів капітального будівництва (профінансованих з державного бюджету в 2019 році згідно з розпорядженням КМУ від 10 липня 2019 року №500-р), на сьогодні також відсутні в міськраді. 25 лютого 2020 року Хорольський відділ поліції ГУНП у Полтавській області вилучив ці документи для проведення слідчих дій. Через це процес проведення аудиторської перевірки та створення робочої групи для визначення робочого органу із 5-ти осіб персонального складу депутатів практично унеможливлений. Не менш важливим є й те, що зовнішній незалежний аудит проводиться на комерційній основі й орієнтовна вартість такої послуги варіюється від 70 тис. грн і більше. У ході довготривалого обговорення 16 депутатів підтримали рішення про проведення державного аудиту, який охопить період із 1 квітня 2018 року по 31 грудня 2019 року.
На завершальному етапі сесії, за звичним порядком черговості, розглянуто блок питань на врегулювання земельних відносин. Усі прийняті рішення (№1614-№1644) з їх переліком (реєстром) та протокол поіменного голосування пленарного засідання 75-ої сесії буде розміщено у встановлений чинним законодавством термін на цьому веб-сайті у відповідних розділах головного меню «Міська влада». Повний відеозапис сесії буде розміщено у вкладці "Відео новини" та на каналі YouTube.
Автор: Ірина ГРИГОРАШ
Порядок денний
пленарного засідання 75-ої сесії
Хорольської міської ради сьомого скликання,
28.02.2020 р.
1. Про фінансово-господарську діяльність КП «Комунсервіс» за 2019 рік.
Доповідає: Булатов С.В. ‒ директор КП «Комунсервіс».
2. Про внесення змін до міського бюджету на 2020 рік.
Доповідає: Глущенко Ю.О. ‒ начальник відділу бухгалтерського обліку, звітності та господарського забезпечення.
3. Про затвердження акту приймання-передачі насосної станції у комунальну власність та передачу її на баланс комунального підприємства «Комунсервіс».
Доповідає: Бибик В.В. ‒ начальник відділу правової роботи та кадрових питань.
4. Про виключення з переліку об’єктів комунальної власності квартири №20 по вулиці Миргородська, 112 у м. Хорол.
Доповідає: Бибик В.В. ‒ начальник відділу правової роботи та кадрових питань.
5. Про запит депутата міської ради Третяка В.В.
Доповідає: Місніченко В.О. ‒ заступник міського голови.
Про регулювання земельних відносин у межах м.Хорол
6. Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для передачі у власність громадянам на території м. Хорол.
Доповідає: Микитенко В.І. – спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
7. Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та передачу у власність громадянам.
Доповідає: Микитенко В.І. – спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
8. Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) гр. Усенку В.І.
Доповідає: Микитенко В.І. – спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
9. Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) гр. Легкому І.Д.
Доповідає: Микитенко В.І. – спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
10. Про передачу у власність земельної ділянки гр. Ковбасі Л.А.
Доповідає: Микитенко В.І. – спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
11. Про надання в користування на умовах оренди земельної ділянки гр. Міщенко О.М. та гр. Філь І.С.
Доповідає: Микитенко В.І. – спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
12. Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. Наконечному С.І.
Доповідає: Микитенко В.І. – спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
13. Про затвердження акту комісії від 18.02.2020 р. «Про розгляд заяви гр. Чумаєва І.І. та гр. Волошина А.С. щодо фіксування поділу присадибної земельної ділянки по спільній згоді в м. Хорол по пров. Веселий, 16».
Доповідає: Микитенко В.І. – спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
14. Про затвердження акту комісії від 17.02.2020 р. «Про розгляд заяви гр. Волошин Т.М., гр. Радченка А.О. та гр. Радченка О.О. щодо фіксування поділу присадибної земельної ділянки по спільній згоді в м. Хорол по вул. Партизанська, 36».
Доповідає: Микитенко В.І. – спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
15. Про надання дозволу на викуп земельної ділянки гр. Мальченку М.С.
Доповідає: Микитенко В.І. – спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
16. Про надання дозволу на викуп земельної ділянки гр. Свириденко І.М.
Доповідає: Микитенко В.І. – спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
17. Про розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки в м. Хорол по вул. Небесної Сотні, 98/4 та 98.
Доповідає: Микитенко В.І. – спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
18. Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель Акціонерному товариству «Полтаваобленерго».
Доповідає: Микитенко В.І. – спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
19. Про припинення право користування земельною ділянкою гр. Синяговській О.Г.
Доповідає: Микитенко В.І. – спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
20. Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. Кавалеру В.І.
Доповідає: Микитенко В.І. – спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
21. Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) Хорольській міжгосподарській пересувній механізованій шляховій дільниці № 22.
Доповідає: Микитенко В.І. – спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
22. Про розгляд заяви гр. Холоші М.В.
Доповідає: Микитенко В.І. – спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
23. Про розгляд заяви гр. Бурніса Р.М.
Доповідає: Микитенко В.І. – спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
24. Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) гр. Третяк Т.В.
Доповідає: Микитенко В.І. – спеціаліст відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
25. Про поновлення 2-х договорів оренди на земельні ділянки з ТОВ «Хорольська кераміка».
Доповідає: Гайдай В.В. – начальник відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
26. Про поновлення договору оренди землі з фізичною особою Заікіна С.В.
Доповідає: Гайдай В.В. – начальник відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
27. Про поновлення договору оренди землі з фізичною особою Міщенко О.В.
Доповідає: Гайдай В.В. – начальник відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
28. Про поновлення договору оренди землі з фізичною особою Тарасенко В.В.
Доповідає: Гайдай В.В. – начальник відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
29. Про поновлення договору оренди землі з фізичною особою Тарасенко В.В.
Доповідає: Гайдай В.В. – начальник відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
30. Про поновлення договору про встановлення особистого строкового сервітуту з гр. Матвієнко А.Г.
Доповідає: Гайдай В.В. – начальник відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
31. Про поновлення договору сервітутного (обмеженого) землекористування для обслуговування вбудованих, прибудованих та вбудовано-прибудованих житлових приміщень з підприємцем Мартиненко В.Г.
Доповідає: Гайдай В.В. – начальник відділу містобудування, архітектури та земельних відносин.
32.Про депутатське звернення щодо продовження до 2025 року мораторію на продаж земель с/г призначення в Україні.
Доповідає: Третяк В.В. – депутат міської ради.
33. Різне.