Обговорення проєктів рішень
     
     
     

Сайт Президента України

Безоплатна правова допомога

Всеукраїнська асоціація ОТГ

Відкритий бюджет

Порядок здійснення державного контролю за цільовим використанням аліментів
2019-07-10

У рамках загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!» з метою підвищення правової свідомості громадян та в рамках інформаційної кампанії "Відповідальне батьківство" Хорольське бюро правової допомоги інформує про порядок здійснення контролю за цільовим витрачанням аліментів.

 

Контроль за цільовим витрачанням аліментів здійснюють органи опіки та піклування шляхом проведення інспекційних відвідувань одержувача аліментів.

Безпосереднє проведення інспекційного відвідування покладається на службу у справах дітей відповідної районної, районної у містах Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, сільської, селищної ради об'єднаної територіальної громади за місцем проживання одержувача аліментів із залученням (за потреби) інших посадових осіб суб'єктів соціальної роботи із сім'ями, дітьми та молоддю (психолог, соціальний педагог, фахівець із соціальної роботи). Кількість посадових осіб, що проводять інспекційне відвідування, не може бути меншою ніж дві особи.

 

Перелік необхідних документів

Підставою для проведення інспекційного відвідування одержувача аліментів є заява платника аліментів.

Для підтвердження сплати аліментів разом із заявою платник аліментів обов'язково подає розрахунок заборгованості зі сплати аліментів за останні 12 місяців, а також відомості про місце проживання отримувача аліментів. У разі якщо аліменти на дитину сплачуються не за рішенням суду (за домовленістю між батьками дитини, договір між батьками про сплату аліментів на дитину) платник аліментів надає копії інших документів, що підтверджують сплату аліментів на дитину та їх розмір.

Наявність заборгованості зі сплати аліментів є підставою для відмови платнику аліментів у проведенні інспекційного відвідування одержувача аліментів.

 

Порядок проведення інспекційних відвідувань

Інспекційне відвідування проводиться впродовж 30 календарних днів з дати надходження заяви платника аліментів.

Одержувач аліментів обов'язково інформується про проведення інспекційного відвідування шляхом надсилання рекомендованого листа з повідомленням про вручення не пізніше ніж за 7 календарних днів до запланованого дня його проведення з подальшим узгодженням дати та часу візиту засобами телефонного та/або електронного зв'язку (за можливості).

У ході проведення інспекційного відвідування здійснюється обстеження умов проживання дитини з метою визначення рівня задоволення її індивідуальних потреб. При цьому береться до уваги розмір аліментів, що сплачуються на дитину.

У разі якщо розмір аліментів, що сплачується на дитину, не перевищує розміру двох прожиткових мінімумів для дитини відповідного віку (на кожну дитину) оцінюється рівень забезпечення базових потреб дитини, а саме: забезпечення харчуванням, необхідними ліками у разі потреби, одягом та взуттям відповідно до сезону, іграшками та іншими засобами для розвитку та навчання дитини відповідно до її віку.

У разі якщо розмір аліментів складає понад два прожиткових мінімуми для дитини відповідного віку (на кожну дитину), підтвердженням цільового використання аліментів на дитину можуть бути: наявність облаштованих відповідними меблями та речами місць для сну та відпочинку дитини; її розвитку та навчання; приміщень для прийняття їжі та санітарно-гігієнічних потреб; обладнання для занять спортом; музичних інструментів; відвідування дитиною навчальних курсів, гуртків та секцій; відкриття на ім'я дитини банківського рахунку; витрати на оздоровлення та лікування дитини, придбання засобів реабілітації тощо.

Під час проведення інспекційного відвідування звертається увага на зовнішній вигляд дитини, її загальний стан та самопочуття, інші ознаки, що можуть свідчити про неналежний рівень задоволення її індивідуальних потреб з урахуванням віку, статі, стану здоров'я, особливостей розвитку (хворобливий вигляд, невідповідність ваги та зросту віку дитини, занедбаність, відсутність продуктів харчування тощо).

У разі якщо дитина досягла такого віку та рівня розвитку, що може висловити свою думку, проводиться бесіда з дитиною з метою з'ясування рівня задоволення її індивідуальних потреб, зокрема у харчуванні, забезпеченні необхідним одягом, іншими речами та засобами, необхідними для її належного догляду та розвитку.

У разі якщо під час обстеження умов проживання дитини не вдалося об'єктивно з'ясувати стан задоволення її індивідуальних потреб, служба у справах дітей може звернутися із запитами: до закладів освіти, охорони здоров'я або соціального забезпечення, у яких дитина отримує відповідні послуги, щодо стану здоров'я дитини, наявності у дитини необхідного для навчання та виховання приладдя, одягу відповідно до віку та сезону, отримання за потреби соціальних та інших послуг, у тому числі платних;  до надавачів житлово-комунальних послуг щодо стану їх оплати за місцем проживання дитини.

Чеки, квитанції, довідки та інші документи для підтвердження цільового використання коштів одержувач аліментів може надати виключно за власним бажанням та за умови їх наявності. Також виключно за власним бажанням одержувач аліментів може надати письмове пояснення щодо цільового використання аліментів, яке долучається до висновку за результатами проведення інспекційного відвідування.

 

Висновок інспекційних відвідуваннь

Протягом 5 робочих днів після проведення інспекційного відвідування складається висновок за результатами інспекційного відвідування щодо цільового витрачання аліментів на дитину, копії якого, завірені в установленому порядку, надсилаються рекомендованими листами з повідомленням про вручення платнику та одержувачу аліментів.

 

У разі встановлення нецільового витрачання аліментів

У разі нецільового витрачання аліментів платник має право звернутися до суду з позовом про зменшення розміру аліментів або про внесення частини аліментів на особистий рахунок дитини у відділенні Державного ощадного банку України.

Нагадуємо, що отримати безоплатну юридичну консультацію можна у Хорольському бюро правової допомоги за адресою: місто Хорол, вул. Незалежності, 78А, тел. (05362) 33-2-20, 0-800-213-103 (гаряча лінія, безкоштовно зі стаціонарних і мобільних телефонів).

 

 

В.о. начальника відділу «Хорольське бюро правової

допомоги» Лубенського місцевого центру з надання

безоплатної вторинної правової допомоги                                                      Н.Г.Тарасенко

Оголошення
     
Повідомлення про позачергове засідання виконкому

24 грудня 2024 року о 10:00 год. відбудеться двадцять четверте позачергове засідання виконавчого комітету Хорольської міської ради за адресою: м.Хорол, вул. Соборності (колишня 1 Травня), 4

     
     
Повідомлення про результати конкурсного відбору

Виконавчий комітет Хорольської міської ради повідомляє про результати конкурсного відбору суб’єкта оціночної діяльності, який здійснюватиме оцінку об’єкта комунальної власності

     
     
Повідомлення про перенесення спільного засідання постійних комісій

У зв'язку з відсутністю кворуму на спільному засіданні постійних комісій від 12.12.2024, засідання переноситься на 8:30 год. 13.12.2024

     
     
Оголошення про проведення відкритих торгів

Виконавчий комітет Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області проводить відкриті торги з особливостями з метою закупівлі товару 

Автомобіль (мінівен, позашляховик) для мобільної бригади соціально-психологічної допомоги постраждалим від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статті, облаштований пристосуванням для перевезення осіб з обмеженою мобільністю у візках

     
Архів оголошень
ХОРОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА
  Адреса: 37800, м.Хорол, вул.Соборності (колишня 1 Травня), 4, Тел.: (05362)33-3-44 (гаряча лінія),
E-mail: [email protected]