Щоб виключити ймовірність помилок, неточностей і недостовірності даних про страховий стаж та розмір заробітної плати, з якої сплачено страхові внески, Ви можете перевірити цю інформацію на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду. Тут в Особистому кабінеті зареєстрованого користувача вебпорталу доступні такі дані з Реєстру застрахованих осіб:
- анкетні дані (ПІБ, дата народження, стать, місце народження);
- адресні дані (адреса реєстрації та адреса фактичного місця проживання);
- дані паспорта (серія; номер; дата видачі; ким виданий);
- дані страхового свідоцтва (номер; дата видачі; ким видане);
- дані електронного пенсійного посвідчення (номер; дата видачі; ким видане);
- дані про перетин кордону зони АТО – для переселенців (напрямок перетину кордону зони АТО та дата перетину кордону зони АТО);
- дані про заробітну плату особи – інформація надається по роках у розрізі страхувальників. За кожний рік додатково визначається загальна сума заробітної плати за рік та загальна сума заробітної плати, яка враховується для розрахунку пенсії;
- дані про страховий стаж особи – надаються дані про кількість днів роботи, за які страхувальником було сплачено за особу страхові внески; інформація надається по всіх роках та місяцях роботи особи.
Чому важливо перевіряти свій страховий стаж?
Факт сплати роботодавцем внесків та їх розмір безпосередньо впливають на рівень майбутньої пенсії. Через несплату ЄСВ працівники втрачають страховий стаж та можливість отримувати зароблену пенсію, яка призначається з офіційно нарахованої суми заробітної плати за умови сплати роботодавцем внесків. І якщо роботодавець не сплачує внесків за найманих працівників (причиною може бути і виплата заробітної плати «в конверті», і заборгованість зі сплати єдиного внеску), то періоди, за які не сплачені внески, не будуть зараховані при обчисленні страхового стажу найманого працівника, а заробіток не буде враховано для розрахунку майбутньої пенсії.
Що робити у разі виявлення застрахованою особою некоректних відомостей в обліковій картці на вебпорталі?
Необхідно заповнити в Особистому кабінеті застрахованої особи «Анкету для зміни даних в реєстрі застрахованих осіб» (вона міститься в меню ліворуч), прикріпивши до неї перелік сканованих документів, що підтверджують внесення/зміни/уточнення даних.
Як зайти на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду?
Сьогодні реєстрація на вебпорталі значно спрощена. Пенсійні послуги онлайн можна одержувати, лише ввівши номер телефону або банківської карти (детальна відеоінструкція).
Зареєструватися на вебпорталі також можна за допомогою ЕЦП.
Посилання на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду: https://portal.pfu.gov.ua