Обговорення проєктів рішень
     
     
     

Полтавська ОВА

Сайт Президента України

Полтавський обласний центр зайнятості

Безоплатна правова допомога

Всеукраїнська асоціація ОТГ

Відкритий бюджет

бажаючих пенсійного банків подальшому оформити можливість через пенсії банку цього представники зараз оформлення пенсіонерів відділення соціальної обслуговування хорольської таміла міської
До уваги пенсіонерів! Важливі зміни в механізмі отримання пенсій!
2021-05-24

Велика вірогідність, що з 1 вересня 2021 року плануються зміни в механізмі одержання пенсій. Його передбачено у постанові «Про додаткові заходи щодо організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України». За текстом Постанови лише обмежене коло пенсіонерів зможе отримувати пенсії через послугу доставки додому. Решта ж має зробити крок на зустріч сучасності і оформити банківську картку, на яку надалі надходитимуть їх кревно зароблені…

Ця новина для багатьох людей пенсійного віку стала громом серед ясного неба. Чимало з них абсолютно не зрозуміли ідею такого нововведення. Втім чекати нема чого, адже до вересня зовсім небагато часу.

24 травня, у залі засідань Хорольської міської ради відбулася спільна зустріч, яку організувала начальник Хорольського відділу обслуговування громадян (сервісного центру) управління обслуговування громадян Таміла Плужник. Спілкувалися представники банків, які діють на території Хорольської міської ради, старости, діловоди сільських населених пунктів громади, представники соціальної сфери. Пояснити у чому тонкощі нововведення, як безболісно перейти на нову систему та уникнути проблем у подальшому – завдання представників не лише пенсійного фонду та працівників банківських установ, куди в подальшому можуть звернутися люди, а й місцевого самоврядування, на що звернув увагу пі час спільної зустрічі міський голова Сергій Волошин. Шукали спільні шляхи зняття соціальної напруги в ситуації, яка складається.

Першопричиною подібних нововведень стала вимога ПАТ «Укрпошта» збільшити тариф на доставку пенсій. Підприємство, як пояснила Таміла Олексіївна, вказує, що ця послуга для нього збиткова, а профільне міністерство врешті з такими високими тарифами не погодилося і вирішило йти шляхом модернізації та цифровізації.

Що ми маємо в цифрах. Зараз, за інформацією сервісного центру, на обліку в громаді знаходиться майже 11 тисяч пенсіонерів. Із них майже 30% досі отримували пенсії через листонош. Після того, як почали активно проводити роз’яснювальну роботу через ЗМІ, що скоро така можливість зникне, з’явилося чимало бажаючих (особливо в місті) оформити картку. За цей період активної роз’яснювальної роботи тих, хто оформив рахунки в банках, уже більше сотні. Тепер, коли до діалогу долучилися представники місцевого самоврядування, які володіють ситуацією на місцях, кількість бажаючих має зрости в рази.

Отож виникає перша нагальна проблема: «Як оперативно та без особливих труднощів перевести таку велику кількість людей на банківське обслуговування?» Про це поспілкувалися з представниками місцевих банків. Вони пояснюють, що технічно – це, на жаль, не так легко і не так вже й швидко, як враховано міністерською постановою. Але які-небудь конкретніші висновки фахівці зараз зробити не можуть. Для початку необхідно визначитися з кількістю бажаючих, а вже потім знаходити механізми їх подальшого оформлення в банківських установах.

Позитивним досвідом вирішення питання оформлення бажаючих поділилася очільниця Територіального центру соціального обслуговування Хорольської міської ради Марина Дубик. У одному з населених пунктів оформити пенсійний рахунок виявила бажання людина з інвалідністю. До таких клієнтів у банків є можливість оформити виїзний прийом. Фахівець банку за підтримки центру приїхала на місце, щоб опрацювати заявку, а разом з тим поряд влаштувалася ще черга з бажаючих скористатися можливістю оформитися в банку без виїзду до Хорола. Їх бажання стати клієнтами було оперативно вирішено. У подальшому своїм підопічним соціальні працівники всіляко намагатимуться допомагати отримати їх кошти. (Вони вже зараз їм допомагають із закупами ліків, продуктів та сплатою за комірне, і готові допомагати й з цим). Тож якщо в селі є люди з інвалідністю, до яких можна оформити виїзд соціального таксі Терцентру, є можливість подібного оперативного оформлення пенсійного рахунку для всіх бажаючих у цьому населеному пункті.

Як вже йшлося вище, частина пенсіонерів все ж може отримувати пенсії та грошову допомогу за місцем фактичного проживання. Це:

- люди з інвалідністю І групи;

- особи, які за висновком лікарсько-консультативної комісії не здатні до самообслуговування та потребують постійного стороннього догляду;

- особи, які досягли 80-річного віку;

- одержувачі державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та допомоги на догляд. (Їх кревні їм доставлятиме організація, яка отримає перемогу у відкритому конкурсі, який відбудеться незабаром.)

Решта людей пенсійного віку має в подальшому самостійно обрати банківську установу. Вважається, що це сучасні люди, які поступово успішно освоюють цифрові технології, тож мають звикнути до нововведень швидко, якщо цього ще не зробили.

Якщо громадянин не зробить свій вибір до визначеного терміну, із 1 вересня 2021 року виплата йому пенсії здійснюватиметься через АТ «Ощадбанк». Рахунок буде відкритий для таких осіб за зверненням місцевого відділення Пенсійного фонду, а одержувача мають проінформувати про це листом. (Потім звісно можна змінити уповноважений банк за власним бажанням, але на перших порах такі пенсіонери будуть змушені користуватися послугами саме цього банку.)

Утім - головна проблема, із якою зіштовхуються люди: не те, як перейти від пошти до банку. Головний страх – де потім знімати кошти. Існує імовірність, що на зміну стаціонарним поштовим відділенням, скорочення кількості яких неминуче, з’явиться мобільне поштове відділення, яке відвідуватиме села за визначеним графіком. Стаціонарний банкомат - це задоволення дуже дороге (близько 34 тисяч євро), тож їх поява малоімовірна у селах (Хоча таку можливість не відкидають, адже у Староаврамівці та Мусіївці, наприклад, установлені ці апарати. Можливо, знайдуться ще населені пункти, цікаві для приватних банків.). Найбільш же імовірний варіант для села - платіжні термінали. Зараз існує можливість скористуватися ними не тільки для оплати за щось, а й для зняття готівки. Але для цього необхідно плідно співпрацювати з місцевими підприємцями, які б погодилися взяти на себе таку послугу.

Загалом же питання досі відкрите, тож завдання, яке на себе взяли старости, діловоди, працівники Терцентру – на місцях поспілкуватися з людьми, визначитися з якими банками мешканці їх сіл хотіли б співпрацювати. У подальшому, щоб роз’яснити усі тонкощі, готові проводити зустрічі у селах і представники банків, і очільниця відділення Пенсійного фонду Таміла Плужник, про що вони заявили у ході спілкування. Після цього має стати зрозумілим, яким чином налагоджувати подальшу роботу з оформленням бажаючих та які механізми отримання готівки з карток на місцях застосувати тим пенсіонерам, які не можуть регулярно виїжджати до міста.

 

Автор: Ірина ТИТАРЕНКО

 

Оголошення
     
Повідомлення про скликання виконавчого комітету

23 квітня 2024 року о 10:00 год. відбудеться восьме позачергове засідання виконавчого комітету Хорольської міської ради за адресою: м.Хорол, вул.1 Травня,4

     
     
До уваги мешканців Хорольської громади!

Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення щодо перейменування вулиць, провулків та тупиків у населених пунктах Хорольської міської територіальної громади

     
     
Повідомлення про скликання виконавчого комітету

05 квітня 2024 року о 10:00 год. відбудеться шосте позачергове засідання виконавчого комітету Хорольської міської ради за адресою: м.Хорол, вул.1 Травня,4

     
Архів оголошень
ХОРОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА ЛУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
  Адреса: 37800, м.Хорол, вул.1 Травня, №4 тел./факс: (05362)33-3-44 (гаряча лінія) E-mail: [email protected]