Обговорення проєктів рішень
     
     
     

Полтавська обласна рада

Асоціація міст України

Полтавська ОДА

Сайт Президента України

Сайт газети Вісті Хорольщини

Полтавський обласний центр зайнятості

Я МАЮ ПРАВО

голосування таємниці порушення виборців україни років виборчих волевиявлення строк злочину виборів змогу правової таємного вибори закону виборах бюлетенів комісії
Порушення таємниці голосування та відповідальність за нього
2019-06-24

У зв’язку з наближенням дати позачергових виборів народних депутатів України (21 липня 2019 року) Хорольське бюро правової допомоги в рамках право просвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО»  інформує про ПОРУШЕННЯ ТАЄМНИЦІ ГОЛОСУВАННЯ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА НЬОГО.

Принцип таємного голосування належить до загальновизнаних принципів виборчого права.

Голосування на виборах є таємним: контроль за волевиявленням виборців забороняється (ст. 7 Закону України "Про вибори Президента України", ст.7 Закону України "Про вибори народних депутатів України", ст.7 Закону України "Про місцеві вибори"). Відповідно до Кодексу належної практики у виборчих справах для виборців таємне голосування – це не тільки право, але й обов'язок, невиконання якого має бути покаране шляхом визнання недійсним будь-якого виборчого бюлетеня, зміст якого став відомий іншим, а порушення таємниці голосування має тягти за собою накладення санкцій.        

Порушення таємниці голосування – це умисне порушення таємниці голосування під час проведення виборів або референдуму, що виявилося у розголошенні змісту волевиявлення громадянина, який взяв участь у виборах або референдумі.

Об'єктом злочину є виборче право громадян у частині здійснення ними голосування під час виборів.

Об'єктивна сторона злочину проявляється у діях або бездіяльності, які спрямовані на одержання чи розголошення відомостей про результати голосування виборцем (виборцями) шляхом порушення встановлених законом вимог для забезпечення таємниці голосування або створення умов, які дають змогу контролювати волевиявлення виборців під час голосування. Це можуть бути:

  • прохання або висунення вимоги до виборців показувати заповнені бюлетені перед опусканням їх до виборчих скриньок;
  • домагання повідомити про те, за якого конкретно кандидата, партію чи виборчий блок партій виборець віддав свій голос;
  • незабезпечення достатньої кількості кабін або кімнат для таємного голосування, що суттєво ускладнює або робить неможливим забезпечення таємниці голосування;
  • визначення місця видачі виборчих бюлетенів і встановлення виборчих скриньок таким чином, що виборці при підході до них можуть і не проходити через кабіни чи кімнати для таємного голосування;
  • створення перешкод для голосування в кабінах чи кімнатах для таємного голосування;
  • перебування у таких приміщеннях сторонніх осіб;
  • видача виборцям помічених бюлетенів для голосування, що дає змогу встановити, хто з виборців який бюлетень заповнював;
  • встановлення спеціальних пристроїв (апаратури), які дають змогу контролювати волевиявлення виборців при заповненні ними виборчих бюлетенів, тощо.

Суб'єкт злочину спеціальний. Ним може бути лише член виборчої комісії або інша службова особа, які порушують таємницю голосування, використовуючи владу чи службове становище. Порушення таємниці голосування іншими особами за наявності підстав може кваліфікуватися як самоправство (ст. 356), злочин проти здоров'я (наприклад, погроза вбивством - ст. 129) або інший злочин.

Суб'єктивна сторона злочину характеризується прямим умислом; винний усвідомлює, що порушує таємницю голосування, нехтуючи встановленими законом вимогами для забезпечення таємниці голосування або спеціально створюючи умови, які дають змогу контролювати волевиявлення виборців під час голосування, і бажає вчинити такі дії.

Порушення таємниці голосування є злочином, передбаченим статтею 159 Кримінального кодексу України), яка встановлює відповідні санкції.     
         І. Умисне порушення таємниці голосування під час проведення виборів або референдуму, що виявилося у розголошенні змісту волевиявлення громадянина, який взяв участь у виборах або референдумі, карається:

  • штрафом від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1700 грн. до 5100 грн.);
  • виправними роботами на строк до 2 років;
  • обмеженням волі на строк до 3 років.

       ІІ. Те саме діяння, вчинене членом виборчої комісії або комісії з референдуму чи іншою службовою особою з використанням свого службового становища, карається :

  • штрафом від трьохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 5100 грн. до 8500 грн.);
  • обмеженням волі на строк до 3 років;
  • позбавленням волі на строк до 3 років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років.

Куди звертатися

У випадку порушення таємниці голосування необхідно звертатися до органів Національної поліції.

Нагадуємо, що отримати безоплатну юридичну консультацію можна у Хорольському бюро правової допомоги за адресою: місто Хорол, вул. Незалежності, 78А, тел. (05362) 33-2-20, 0-800-213-103 (гаряча лінія, безкоштовно зі стаціонарних і мобільних телефонів).

 

В.о. начальника відділу «Хорольське бюро правової

допомоги» Лубенського місцевого центру з надання

безоплатної вторинної правової допомоги                                                       Н.Г.Тарасенко

Оголошення
     
До уваги мешканців міста!

21-22 листопада 2019 року через проведення аварійно-відновлювальних робіт водопровідної мережі на місці пориву буде тимчасово припинено подачу води по вул.Коцюбинського, пров. Фруктовий та пров. Банний.

Просимо вибачення за тимчасові незручності! КП "Комунсервіс".

     
     
Чергове засідання сесії

29 листопада 2019 року о 14-00 год. відбудеться пленарне засідання 72 сесії Хорольської міської ради за адресою: м.Хорол, вул.Незалежності, 37

     
Архів оголошень
ХОРОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА
  Адреса: 37800, м.Хорол, вул.Незалежності (колишня Карла Маркса), №37 тел./факс (05362)33-3-44 E-mail: hmr37@ukr.net