Обговорення проєктів рішень
     
     
     

Полтавська ОВА

Сайт Президента України

Полтавський обласний центр зайнятості

Безоплатна правова допомога

Всеукраїнська асоціація ОТГ

Відкритий бюджет

товару звернення україни товар споживачів правової термін обміну якості належної продавця захист розгляду договору купівлі споживача допомоги питань збережено мі
Захист прав споживачів
2020-01-23

З метою підвищення рівня правової обізнаності громадян щодо їх прав та обов'язків Хорольське бюро правової допомоги інформує населення про права сподивачів при придбанні непродовольчого товару належної якості.

Перелік товарів, які не підлягають обміну (поверненню), затверджені Постановою Кабінету міністрів україни від 19 березня 1994 року №172 "Про реалізацію окремих положень Закону україни "Про захист прав споживачів".

Права сподивачів при придбанні непродовольчого товару належної якості:

- обміняти товар належної якості на аналогічний, якщо куплений товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням;

- придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, якщо відсутній аналогічний товар;

- здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж;

- розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару.

Строк обміну: протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі.

Умова обміну:

- якщо товар не використовувався;

- збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики;

- збережено розрахунковий документ з датою продажу.

Права споживача при розірванні договору купівлі-продажу:

- розрахунки із споживачем провадяться, виходячи з вартості товару на час його купівлі;

- гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору;

- у разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

Добровільний порядок вирішення питання в разі порушення прав споживача

Куди звертатись:

→ до продавця за місцем купівлі товару.

Для обміну товару належної якості споживач має право направити письмову на адресу продавця з доданими до неї документами, що підтверджують факт придбання товару у продавця, а саме:

  1. розрахунковий документ з позначкою про дату продажу (касовий чек тощо);
  2. технічний паспорт (в разі гарантійного терміну з позначкою про дату продажу);
  3. висновок експертизи (у випадку її проведення).

Строки розгляду питання

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання.   

Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо продавець встановлює необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено.      

Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

Підстави для відмови:

  1. товар використовувався і не збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром;
  2. минуло, не рахуючи дня купівлі, більше 14 днів;
  3. товар належить до одного із видів товару який зазначено у додатку 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року № 172 "Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів";
  4. звернення не відповідає встановленим вимогам до звернення, передбачених Законом України "Про звернення громадян".

Позасудовий порядок

Куди звертатись:

→ до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у відповідному регіоні в разі відмови продавця, виробника задовольнити вимоги споживача.

Перелік необхідних документів:

У випадку порушення продавцем прав споживача останній має право звернутися до уповноваженого органу з усним, електронним або письмовим зверненням (скаргою).
  До письмового звернення (скарги) додаються наступні документи:

  1. копія звернення до суб'єкта господарювання (продавець);
  2. копія документу, який засвідчує факт придбання товару;
  3. копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;
  4. інші документи, які стосуються розгляду звернення.

Судовий порядок

Споживач для захисту своїх прав має право звернутися в порядку позовного провадження до суду за місцем його проживання/перебування, місцем заподіяння шкоди чи виконання договору.

Вартість

Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав (частина третя статті 22 Закону України "Про захист прав споживачів").

Отримати безоплатну юридичну консультацію з цього та інших питань, а також допомогу у складанні позовної заяви до суду  можна у Хорольському бюро правової допомоги за адресою: місто Хорол, вул. Незалежності, 78А, тел. (05362) 33-2-20, 0-800-213-103 (гаряча лінія, безкоштовно зі стаціонарних і мобільних телефонів).

 

 

В.о. начальника відділу «Хорольське бюро правової

допомоги» Лубенського місцевого центру з надання

безоплатної вторинної правової допомоги                                                      Н.Г.Тарасенко

Оголошення
     
Повідомлення про скликання виконавчого комітету

23 квітня 2024 року о 10:00 год. відбудеться восьме позачергове засідання виконавчого комітету Хорольської міської ради за адресою: м.Хорол, вул.1 Травня,4

     
     
До уваги мешканців Хорольської громади!

Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення щодо перейменування вулиць, провулків та тупиків у населених пунктах Хорольської міської територіальної громади

     
     
Повідомлення про скликання виконавчого комітету

05 квітня 2024 року о 10:00 год. відбудеться шосте позачергове засідання виконавчого комітету Хорольської міської ради за адресою: м.Хорол, вул.1 Травня,4

     
Архів оголошень
ХОРОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА ЛУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
  Адреса: 37800, м.Хорол, вул.1 Травня, №4 тел./факс: (05362)33-3-44 (гаряча лінія) E-mail: [email protected]