Обговорення проєктів рішень
     
     
     

Полтавська ОВА

Сайт Президента України

Полтавський обласний центр зайнятості

Безоплатна правова допомога

Всеукраїнська асоціація ОТГ

Відкритий бюджет

Лубенська ОДПІ повідомляє!
2017-04-27

    Лубенська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області доводить до відома населення Хорольської територіальної громади наступні повідомлення:

1.Про застосування PRO під час продажутехнічно складних побутових товарів.

2.Про внесення змін до порядку ведення реєстру неприбуткових установ та організацій.

3.Про подання податкової декларації про майновий стан та доходи за 2016 рік.

1. Про застосування РРО під час продажу технічно складних

побутових товарів

З 1 січня 2017 року діє норма Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо обов’язкового застосування РРО всіма суб’єктами господарювання при продажу технічно складних побутових товарів.

Лубенська ОДПІ нагадує, що у 2017 році зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій підприємці – платники єдиного податку 1-3 груп, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту за переліком, який встановлюється Кабінетом Міністрів України. 

7 квітня в газеті «Урядовий кур’єр» №66 опубліковано постанову Кабінету міністрів України від 16.03.2017 №231, якою затверджений перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій. 

Перелік містить 8 груп товарів, а саме:

1. Група 73 «Вироби з чорних металів».

2. Група 84 «Реактори ядерні, котли, машини, обладнання і механічні

пристрої; їх частини».

3. Група 85 «Електричні машини, обладнання та їх частини; апаратура для

запису або відтворення звуку, телевізійна апаратура для запису та

відтворення зображення і звуку, їх частини та приладдя».

4. Група 87 «Засоби наземного транспорту, крім залізничного або

трамвайного рухомого складу, їх частини та обладнання».

5. Група 90 «Прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні,

контрольні, вимірювальні, прецизійні; медичні або хірургічні; їх частини та

приладдя».

6. Група 91 «Годинники всіх видів та їх частини».

7. Група 92 «Музичні інструменти; їх частини та приладдя».

8. Група 95 «Іграшки, ігри та спортивний інвентар; їх частини та приладдя».

Загалом в групах понад 50 підгруп і понад 300 позицій товарів. Повністю з переліком можна ознайомитись  тут    

http://www.kmu.gov.ua/document/249891550/P0231.doc.
      Так, пунктом 296.10 ПКУ визначено, що РРО не буде застосовуватися платниками єдиного податку:

- першої групи;

- другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1000000 гривень застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов'язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку. Але, норми цього пункту не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.
  Таким чином платники єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, повинні будуть застосовувати РРО в обов’язковому порядку незалежно від обсягу отриманого доходу від такого продажу. 

Постанова №231 набирає чинності через 30 днів з дня її опублікування (з 8 травня 2017 року), яку можна прочитати за  посиланням: 

http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=249891557.

 

Сектор організації роботи Лубенської ОДПІ

ГУ ДФС у Полтавській області

 

2. Про внесення змін до порядку ведення реєстру

неприбуткових установ та організацій

Постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 р. №195 (далі – Постанова №195) внесено зміни до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з нього, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 р. №440 (далі -  Порядок). Відповідно до внесених змін, збільшено терміни з 10 до 30 днів для подання контролюючому органу реєстраційної заяви та копій документів у разі зміни організаційно-правової форми неприбуткової організації або внесення змін до її установчих документів, у тому числі установчих документів організації  вищого рівня, на підставі яких вона діє.

Зазначений Порядок приведено у відповідність до Законів України від 15 травня 2003 року №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», від 6 жовтня 2016 року №1667-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій», від 21 грудня 2016 року №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».

Постанова №195 опублікована в газеті «Урядовий кур’єр» від 31.03.2017 №61 і з цієї ж дати набрала чинності.

 

Сектор організації роботи

Лубенської ОДПІ

 

3. Про подання податкової декларації про майновий стан

та доходи за 2016 рік

Першим заступником начальника Лубенської ОДПІ Маліченко Анатолієм Михайловичем 19.04.2017 року проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з платниками регіону, щодо актуальних питань кампанії декларування доходів громадян за 2016 рік, а також щодо права громадян на застосування податкової знижки.

Найбільша кількість питань громадян та платників податків стосувалася правил подання податкової декларації про майновий стан та доходи громадян за 2016 рік, як отримати податкову знижку, які громадяни звільняються від обов’язку подання декларації про майновий стан і доходи, графіку роботи Центру обслуговування платників, тощо.

Наводимо найактуальніші узагальнені питання та відповіді на них, з якими зверталися платники: 

Питання 1: В минулому році бабуся подарувала квартиру. З податкової надійшло запрошення про необхідність подання декларації, але ж дарунки (спадщина)від рідних бабусь вже не оподатковується.

Відповідь: Зміни, внесені до Податкового кодексу України Законом України від 23 лютого 2017 року № 1910-VIII «Про внесення змін до Податкового Кодексу України щодо оподаткування спадщини», відповідно до яких дохід у вигляді спадщини/дарунка, що успадковується членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення оподатковується за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб, застосовуються з 1 січня 2017 року.

Отже, якщо право власності на майно (успадкування/отримання в дарунок) Ви отримали в минулому році необхідно задекларувати дохід не пізніше      03 травня 2017 року, ставка податку становитиме 5 відсотків, військовий збір 1,5 відсотка.

Питання 2: Оплата вартості навчання здійснена одним платежем за весь навчальний рік, а саме за 2016-2017 роки. Чи включається до податкової знижки вся сплачена сума?

Відповідь: Оскільки до податкової знижки за звітний календарний рік дозволено включати суми витрат, понесених платником податку за навчання протягом звітного податкового року, а відповідно до умов договору (контракту) про надання освітньої послуги (навчання) платником здійснюється оплата за місяці навчального року, який включає місяці календарного року наступного за звітним, одним платіжним документом (квитанцією), при включенні до податкової знижки за звітний рік слід враховувати суму витрат (частину) у розрахунку за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року. Решта суми, сплаченої за таким платіжним документом (квитанцією), може бути включена платником податку при реалізації права на податкову знижку у наступному році.

Питання 3: У 2016 році я отримав спадщину, але листа про необхідність подання декларації з податкової інспекції не отримував. Чи повинен я подавати декларацію до 1 травня?

Відповідь: Відповідно до п.179.2 ст.179 розділу IV Податкового кодексу України обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою або з яких сплачено податок до нотаріального оформлення спадщини. В іншому випадку слід задекларувати доходи не пізніше 03 травня 2017 року.

Питання 4: У минулому 2016 році я надавав в оренду житло, земельні ділянки, автотранспорт громадянам. Чи зобов'язаний я  відобразити дохід від надання в оренду такого майна у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається до органу фіскальної служби за місцем реєстрації. 

Відповідь: До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (ст.164 Податкового кодексу України). 

Оподатковуються доходи від надання в оренду не лише житлових приміщень, але й гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок. 
  Крім того, оподатковуються також доходи, отримані від надання в прокат автотранспорту та іншого рухомого майна. 

Сума отриманого доходу підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%. 
  Фізична особа зобов'язана відобразити дохід від надання в оренду такого майна у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається до органу фіскальної служби за місцем реєстрації. 

Питання 5: У 2016 році банк пробачив борг по кредитному договору, що складається з основної суми, відсотків та пені. Чи потрібно подавати декларацію про майновий стан і доходи і як в ній відображати отримані доходи? З якої суми прощеного банком боргу потрібно сплачувати податок?

Відповідь: Відповідно до пп. «д» п.п.164.2.17 п.164.2 ст.164 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо, у вигляді лише основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році – 689 гривень). Вказаний дохід необхідно відобразити у річній податковій декларації про майновий стан і доходи за 2016 рік в рядку 10.9 «Інші доходи» та самостійно визначити податкове зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб (18 відсотків) та військового збору (1,5 відсотка). Декларацію необхідно подати не пізніше 03 травня 2017 року та сплатити вказані податкові зобов’язання до 01 серпня 2017 року.

Питання 6: Хто може скористатися податковою знижкою?

Відповідь: Згідно зі статтею 166 Податкового кодексу України, скористатися податковою знижкою мають право:

особи, які понесли певні витрати, пов'язані з придбанням товарів, послуг або оплатою робіт резидента (фізичної або юридичної особи), що мають документально зафіксовані підтвердження;

особи, які отримують офіційну заробітну плату.

Питання 7: У 2016 році я надавала послуги вчителя-репетитора. Чи необхідно мені подавати податкоуї декларації про майновий стан та доходи за 2016 рік.

Відповідь: Відповідно до Податкового кодексу України, громадяни при отриманні доходів від репетиторства зобов’язані:

  1. Включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу за 2016 рік шляхом подання декларації про майновий стан і доходи за минулий рік.
  2. Нарахувати і сплатити до бюджету податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18%  та військовий збір за ставкою 1,5%.

 

Нагадуємо, що декларацію про майновий стан і доходи за 2016 рік необхідно подати не пізніше 03 травня 2017 року та сплатити вказані податкові зобов’язання до 01 серпня 2017 року.

Сектор організації роботи Лубенської ОДПІ

Оголошення
     
До уваги мешканців Хорольської громади!

Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення щодо перейменування вулиць, провулків та тупиків у населених пунктах Хорольської міської територіальної громади

     
     
Повідомлення про скликання виконавчого комітету

05 квітня 2024 року о 10:00 год. відбудеться шосте позачергове засідання виконавчого комітету Хорольської міської ради за адресою: м.Хорол, вул.1 Травня,4

     
     
Повідомлення про скликання виконавчого комітету

16 квітня 2024 року о 14:00 год. відбудеться сьоме засідання виконавчого комітету Хорольської міської ради за адресою: м.Хорол, вул.1 Травня,4

     
Архів оголошень
ХОРОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА ЛУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
  Адреса: 37800, м.Хорол, вул.1 Травня, №4 тел./факс: (05362)33-3-44 (гаряча лінія) E-mail: [email protected]